Juridisch
VERKOOPBELEID SYNOLOGY STORE (EU)
Lees het Verkoopbeleid en de voorwaarden op de Synology-website (deze ‘Voorwaarden’) zorgvuldig door voordat u overgaat tot aanschaf. Door Synology Store te gebruiken, verklaart u deze Voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren. U mag Synology Store niet gebruiken als u niet akkoord gaat met deze Voorwaarden.
Synology (hierna aangeduid als ‘Wij’, ‘Onze’ of ‘Ons’) behoudt zich het recht voor om gedeeltes van deze Voorwaarden op elk moment naar eigen goeddunken te wijzigen, toe te voegen of te verwijderen. Het is uw verantwoordelijkheid om deze Voorwaarden periodiek te controleren op wijzigingen. Door Synology Store te blijven gebruiken nadat dergelijke wijzigingen zijn gepubliceerd, verklaart u dergelijke wijzigingen van deze Voorwaarden te accepteren en ermee akkoord te gaan.
Deze vertaling is uitsluitend bedoeld ter informatie. In geval van verschillen prevaleert de Engelse (Europese) versie.
1. Verkoop
1.1 Synology behoudt zich het recht voor elke bestelling te weigeren of te annuleren, of de bestelhoeveelheid te beperken.
1.2 Zodra u bent uitgecheckt, stuurt Synology u een e-mail ter bevestiging van uw bestelling. Het feit dat u een bevestiging van uw bestelling ontvangt, betekent echter niet dat Synology uw bestelling heeft geaccepteerd.
1.3 Als uw bestelling om welke reden ook wordt geannuleerd, stort Synology het gefactureerde bedrag terug, exclusief eventuele vergoedingen of aanvullende kosten die uw kaartuitgever of bank bij u in rekening heeft gebracht voor de verwerking van de betaling van uw bestelling via uw betaalkaart/creditcard.
1.4 Nadat u uw bestelling hebt ingediend, accepteert Synology geen verzoeken tot wijziging van de bestelling of de afleveringsgegevens. Als u de bestelling wilt wijzigen, moet u uw bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen.
1.5 Onze presentatie van goederen op het internet is geen aanbod, maar een niet-bindende uitnodiging aan u om deze producten bij Ons te bestellen. Uw bestelling van de gewenste producten is een wettelijk bindend aanbod om een koopcontract te sluiten. Een contract wordt gesloten wanneer Wij uw product verzenden. U kunt de verzendstatus en het trackingnummer van de bestelling raadplegen in uw Synology-account.
1.6 Synology verkoopt en verzendt producten die zijn gekocht via Synology Store uitsluitend aan eindgebruikers. Synology behoudt zich het recht voor productretouren te weigeren of ongeldig te verklaren als het vermoeden bestaat dat de producten voor wederverkoop zijn gekocht.
2. Prijzen
2.1 De prijzen in Synology Store zijn in euro (EUR) en zijn inclusief belasting toegevoegde waarde (btw) tegen het tarief dat van toepassing is in het rechtsgebied van de klant.
2.2 Uw aankopen bij Synology Store worden belast met de toepasselijke omzetbelasting voor uw verzendadres, in overeenstemming met alle toepasselijke wetten, verordeningen en voorschriften die op het moment van aankoop gelden. Het bedrag dat wordt vermeld bij het uitchecken is het definitieve bedrag, inclusief alle toepasselijke belastingen en eventuele kosten voor douane-inklaring.
2.3 Alle aanbiedingen sluiten elkaar uit en kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingscodes of concurrerende bundelaanbiedingen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, speciale prijzen, bundelcombinaties of andere kortingen op winkelwagenniveau, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald in speciale instructies. Bovendien kunnen acties na gebruik niet opnieuw worden toegepast, zelfs niet als u uw oorspronkelijke bestelling hebt geretourneerd en deze succesvol is terugbetaald.
2.4 De getoonde prijzen van Synology Store zijn exclusief verzendkosten. De uiteindelijke verzendkosten worden berekend en bij het uitchecken weergegeven op basis van uw verzendadres en de gekozen verzendmethode.
2.5 Synology behoudt zich het recht voor om op elk moment de prijzen in Synology Store te wijzigen en onbedoelde fouten in prijzen te corrigeren. Als de prijs die op de productpagina of in relevante informatie wordt vermeld onjuist is, gaat Synology als volgt te werk:
- Als de vermelde prijs hoger is dan de juiste prijs, brengt Synology de lagere prijs bij u in rekening, dus de juiste prijs.
- Als de vermelde prijs lager is dan de juiste prijs, behoudt Synology zich het recht voor de bestelling te weigeren.
3. Betaling
3.1 Synology Store ondersteunt betalingen met creditcards/betaalkaarten van Visa, Mastercard en American Express. Als u met een creditcard betaalt, kan het werkelijke bedrag fluctueren vanwege wisselkoersschommelingen. Ook kan uw kaartuitgever kosten voor buitenlandse transacties bij u in rekening brengen, waardoor het uiteindelijke bedrag hoger kan uitvallen. Neem contact met uw bank of kaartuitgever op als u vragen over deze kosten heeft.
3.2 Door uw bestelling met een creditcard/betaalkaart te betalen, garandeert en bevestigt u dat u de kaarthouder bent en bevoegd bent om de kaart te gebruiken. Alle transacties via creditcard/betaalkaart moeten worden geverifieerd en geautoriseerd door de kaartuitgever.
3.3 Als uw betaling om welke reden ook mislukt, blijft het aangekochte voorwerp in Ons bezit totdat de aankoopprijs volledig is betaald.
4. Privacybeleid
4.1 Om u aan te melden bij Synology Store is een Synology-account vereist. Het systeem gebruikt de persoonlijke gegevens in uw Synology-account voor het verwerken van de aankoop.
4.2 Om de transactie uit te voeren en daaropvolgend diensten te verlenen, zal Synology de persoonlijke gegevens die u hebt verstrekt (met inbegrip van, maar niet beperkt tot adres en creditcardnummer) doorgeven aan partners die betrokken zijn bij de transactie, zoals vervoerders, aanbieders van betaaldiensten en banken.
4.3 Raadpleeg voor meer informatie de Privacyverklaring van Synology. Ook erkent u en gaat u ermee akkoord, door Synology Store te gebruiken, dat overdrachten via het internet nooit 100% privé of veilig zijn. U begrijpt dat alle gegevens en informatie die u naar Synology Store stuurt door anderen kunnen worden gelezen of onderschept, zelfs als er een mededeling verschijnt dat een bepaalde overdracht (bijvoorbeeld van creditcardgegevens) versleuteld is.
5. Verzending
5.1 Bestellingen worden alleen van maandag tot en met vrijdag verzonden, niet in weekends en op officiële feestdagen die in Duitsland gelden.
5.2 De bezorgdatum die wordt vermeld in Synology Store of elders is slechts een schatting. Synology is niet aansprakelijk voor verlies, schade, kosten of uitgaven voor het niet leveren in overeenstemming met de opgegeven leverings- of verzenddatums. Als de aanvoer van uw product aan Ons wordt vertraagd door een Gebeurtenis buiten Onze Macht, met inbegrip van, maar niet beperkt tot stakingen, voorraadtekorten of storingen van communicatiesystemen, nemen Wij zo snel als redelijkerwijs mogelijk contact met u op om u over deze gebeurtenissen in te lichten en kunnen Wij maatregelen nemen om de vertraging te beperken. Onze verplichtingen worden opgeschort en de termijn voor de nakoming van Onze verplichtingen wordt verlengd voor zolang de Gebeurtenis buiten Onze Macht duurt. Wanneer de Gebeurtenis buiten Onze Macht gevolgen heeft voor Onze levering van Goederen aan u, zullen Wij een nieuwe leveringsdatum met u afspreken zodra de Gebeurtenis buiten Onze Macht voorbij is. Als de vertraging waarschijnlijk aanzienlijk zal zijn, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Synology om de bestelling te annuleren en een terugbetaling te ontvangen, inclusief de bezorgkosten, voor alle producten die u van tevoren hebt betaald, maar exclusief producten die u al hebt ontvangen en minus redelijke kosten die Wij al hebben gemaakt.
5.3 Synology verzendt bestellingen één (1) of twee (2) werkdagen na bevestiging van de bestelling, maar dit kan langer duren vanwege vakantie of om andere redenen.
5.4 Gebieden waarnaar verzending mogelijk is: (a) producten die via Synology Store zijn gekocht, worden alleen verzonden naar fysieke adressen (uitgezonderd postbusadressen) binnen de Europese Unie, met uitzondering van Malta, Zwitserland, Monaco, Andorra en Liechtenstein; (b) bestellingen met verzendadres in Cyprus, Griekenland, Ierland, Portugal, Andorra en Liechtenstein komen niet in aanmerking voor gratis verzending.
5.5 U kunt de verzendstatus van een bestelling raadplegen in uw Synology-account en de logistieke status controleren met behulp van het trackingnummer dat het vervoersbedrijf heeft verstrekt. Ervaart u problemen met de levering, neem dan contact op met de klantenservice van Synology.
5.6 Wij behouden Ons het recht voor uw bestelling voor een product te annuleren en compensatie te eisen indien (a) u Ons niet, binnen een redelijke termijn nadat Wij u erom hebben gevraagd, de informatie, samenwerking of toegang verleent die Wij nodig hebben om het product te kunnen verschaffen; (b) u Ons niet binnen een redelijke termijn toestemming geeft om het product aan u te leveren. Er kunnen extra verzendkosten bij u in rekening worden gebracht als het adres van de ontvanger onjuist is of als de ontvanger niet bestaat/onbekend is volgens de informatie van lokale logistieke diensten.
6. Bestellingen annuleren
6.1 U kunt uw bestellingen annuleren via uw Synology-account zolang het product nog niet is verzonden. Nadat de bestelling is geannuleerd, stort Synology het gefactureerde bedrag terug, exclusief eventuele servicekosten of aanvullende kosten die uw kaartuitgever of bank bij u in rekening heeft gebracht voor de verwerking van de betaling van uw bestelling via uw betaalkaart/creditcard. Het bedrag wordt binnen veertien (14) kalenderdagen teruggestort. Neem contact met uw bank of kaartuitgever op om de datum van ontvangst te controleren. De manier waarop de terugstorting wordt verwerkt, is afhankelijk van uw oorspronkelijke betalingsmethode.
6.2 Annulering is alleen mogelijk voor een volledige bestelling en niet voor een enkel product in de bestelling.
7. Retouraanvragen
7.1 Alle producten die via Synology Store zijn gekocht, kunnen binnen dertig (30) dagen na de aankoopdatum worden geretourneerd (de factuurdatum geldt als de aankoopdatum). U kunt een retour aanvragen in uw Synology-account.
7.2 Neem contact met de klantenservice van Synology op als het ontvangen product defect of beschadigd is of als er accessoires ontbreken, en u een vervangend product of de ontbrekende accessoires wilt ontvangen.
7.3 Zodra het product is verzonden, kunt u een retour aanvragen. Wanneer u het product vervolgens ontvangt, kunt u het terugsturen of het pakket bij levering weigeren. Synology zal de terugbetaling verwerken zodra het geretourneerde product is ontvangen. We betalen alle kosten terug die u voor het product of de dienst hebt betaald, behalve kosten voor expressverzending (wanneer u niet hebt gekozen voor standaardverzending) en afhandelingskosten. Synology heeft het recht de terugbetaling op te schorten totdat Wij de goederen hebben ontvangen of totdat u bewijs hebt verstrekt dat de goederen naar Ons zijn teruggestuurd.
7.4 Nadat u een retouraanvraag hebt ingediend, verzoeken we u de instructies voor het verpakken van het product en het retourneren van het product naar Synology binnen veertien (14) kalenderdagen op te volgen. U bent verantwoordelijk voor de kosten van retourzending, verzekering en het risico van verlies en/of schade met betrekking tot geretourneerde artikelen totdat ze goed door Synology zijn ontvangen. Synology zal een terugbetaling doen op basis van de producthoeveelheid en de ontvangen artikelen.
7.5 Het product moet gefrankeerd, verpakt in een verpakking die voldoende in staat is de inhoud ervan te beschermen en in dezelfde staat als waarin deze van Synology werd ontvangen (in de oorspronkelijke doos, oorspronkelijke verpakking, hoofdapparaat inclusief alle accessoires, bijbehorende documentatie, geschenken, enz.) worden geretourneerd naar het adres dat door Synology is opgegeven. Als u het product op onaanvaardbare wijze behandelt in de winkel, kunnen Wij uw terugstorting verlagen op basis van het verlies van waarde, dat onder meer, maar niet alleen kan zijn veroorzaakt door verwijdering van prijskaartjes, een beschadigde verpakking of ontbrekende accessoires. In sommige extreme gevallen is mogelijk geen terugbetaling verschuldigd. De klantenservice van Synology kan u meedelen of het waarschijnlijk is dat Wij het teruggestorte bedrag zullen verlagen.
7.6 Synology verleent u niet het recht om uw bestelling in te trekken als de verzegeling van verzegelde software is verbroken. Als de verzegeling van verzegelde software is verbroken, sturen we het product naar u terug en wordt het aankoopbedrag niet terugbetaald.
7.7 Na een succesvolle retournering van uw product aan Ons worden het bedrag van het geretourneerde product en de bijbehorende belasting binnen veertien (14) kalenderdagen aan u teruggestort. De manier waarop de terugstorting wordt verwerkt, is afhankelijk van uw oorspronkelijke betalingsmethode, en in de oorspronkelijke factuur wordt een creditnota verwerkt. Neem contact met uw bank of kaartuitgever op om de datum van ontvangst te controleren.
7.8 Het restitutiebedrag zal gebaseerd zijn op de oorspronkelijke prijs van de bestelling; raadpleeg het geschatte restitutiebedrag dat tijdens het retourproces wordt opgegeven.
7.9 Als Wij het geretourneerde product niet binnen veertien (14) kalenderdagen na uw retouraanvraag hebben ontvangen, wordt uw retouraanvraag automatisch geannuleerd.
7.10 Producten kunnen alleen worden geretourneerd in het land of de regio waar ze oorspronkelijk zijn gekocht.
7.11 Synology Store biedt geen mogelijkheid om producten te ruilen, behalve in de situatie beschreven in artikel 7.2. Als u een product met andere specificaties nodig hebt of als het gekochte product niet is zoals verwacht, raden Wij u aan binnen dertig (30) kalenderdagen na de aankoopdatum een retouraanvraag in te dienen en vervolgens het gewenste product te kopen.
7.12 Synology accepteert alleen retourzendingen van producten die in Synology Store zijn gekocht. Voor retourzendingen van Synology-producten die via andere kanalen zijn gekocht, verzoeken we u contact op te nemen met het oorspronkelijke aankoopkanaal.
7.13 De datumberekeningen in dit artikel en het artikel ‘6. Bestellingen annuleren” zijn geldig tot het einde van de volgende werkdag als het einde in een weekend of op een feestdag valt.
8. Klantenservice
Als u problemen met uw bestelling ondervindt of de status van uw bestelling wilt controleren, ga dan naar uw Synology-account of neem contact op met de klantenservice van Synology.
9. Garantie
9.1 Producten die rechtstreeks bij Synology Store zijn gekocht, vallen onder de garantieservice van Synology. Voor de garantieperiodes verwijzen Wij naar Status productondersteuning.
9.2 De garantieperiode begint op de factuurdatum. U kunt uw factuurdatum controleren in uw Synology-account. Voor garantiegerelateerde voorwaarden verwijzen Wij naar Beperkte productgarantie.
10. Beperking van aansprakelijkheid
10.1 Synology is niet verantwoordelijk voor verliezen die u lijdt:
(a) als gevolg van gebeurtenissen die niet duidelijk konden worden voorzien op het moment dat Wij uw bestelling accepteerden;
(b) als gevolg van een vertragende gebeurtenis waarover Wij geen controle hebben;
(c) die u had kunnen vermijden door redelijke maatregelen te nemen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot het volgen van Onze redelijke instructies voor gebruik;
(d) die het gevolg zijn van overmacht; of
(e) die het gevolg zijn van gering nalatige schendingen van verplichtingen.
10.2 Synology is niet aansprakelijk voor gering nalatige schendingen van verplichtingen, mits deze schendingen niet gerelateerd zijn aan essentiële contractuele verplichtingen, aantasting of verlies van leven, ledematen of gezondheid, of garanties of vorderingen op grond van de wetgeving betreffende productaansprakelijkheid.
11. Recycling
11.1 Synology Store biedt een recyclingservice voor elektronische apparatuur van het merk Synology die via Synology Store zijn gekocht.
11.2 Om deze service te gebruiken, kunt u in aanmerking komende apparaten naar het onderstaande adres sturen (de verzendkosten zijn voor u), waarbij u de inhoud en het doel duidelijk aangeeft aan de buitenkant van de verzendverpakking.
Synology GmbH
Am Funkturm 5
D-45145 Essen
11.3 Als het te recyclen apparaat niet aan de eisen voldoet, behouden Wij Ons het recht voor het apparaat te weigeren voor de service.
12. Uitvoerbeperking
Producten die via Synology Store zijn gekocht, worden alleen verzonden naar adressen (uitgezonderd postbusadressen) binnen de Europese Unie, met uitzondering van Malta, Zwitserland, Monaco, Andorra en Liechtenstein, en zijn onderhevig aan de Duitse en buitenlandse wet- en regelgeving betreffende uitvoercontrole. Producten moeten worden gekocht, verkocht, uitgevoerd, wederuitgevoerd, overgedragen en gebruikt conform alle toepasselijke wet- en -regelgeving betreffende uitvoeren.
13. Alternatieve geschillenbeslechting.
Alternatieve geschillenbeslechting is een optioneel proces waarbij een onafhankelijke instantie de feiten van een geschil onderzoekt en tracht het geschil te beslechten zonder dat u naar de rechtbank hoeft te gaan. U kunt een geschil voorleggen aan het Europees platform voor onlinegeschillenbeslechting via de website: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Synology is niet verplicht tot deelname aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumenten (ADR) of het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR).
14. Toepasselijk recht en rechtsbevoegdheid
Tenzij dwingende voorschriften in uw land of regio anders bepalen, is de plaats van uitvoering voor alle diensten die voortvloeien uit de zakelijke betrekkingen met Ons, evenals de plaats van de bevoegde rechtbank, Onze maatschappelijke zetel, voor zover u geen consument maar een handelaar, een juridische entiteit volgens het publiekrecht of een speciaal fonds volgens het publiekrecht bent. Hetzelfde geldt als u geen algemene plaats van rechtsbevoegdheid in Duitsland of de Europese Unie hebt of als uw woon- of verblijfplaats niet bekend is op het moment dat de vordering wordt ingesteld. Het recht om eveneens een beroep te doen op de rechtbank van een andere wettelijke plaats van rechtsbevoegdheid blijft hierdoor onaangetast.